czwartek, 23 maja 2013

Marta Haba "Patchwork"

Autor: Marta Haba
Tytuł: Patchwork
Wydawnictwo: Novae Res, Gdynia 2013
Za książkę dziękuję księgarni: dobreksiazki.pl
Masz wolną godzinę i nie wiesz co z nią zrobić? To może być dobry czas na "Patchwork" Marty Haby. Łatwa, miła i szybka lektura. Autorka proponuje zabawę formą, eksperymentuje z nią. Zlepek opowieści kilku bohaterek składa się ostatecznie na historię Alicji-Ireny-Niny - historię, która się wydarzyła, bo kobieta od zawsze lubiła ubarwiać swoje życie i chciała je przeżyć ciekawie. W nocie od wydawcy możemy przeczytać: "Alicja-Irena-Nina wikła się w dziwną relację ze znanym pisarzem, a w konsekwencji musi porzucić męża i dziecko. Po latach jej córka Michalina postanawia dowiedzieć się prawdy o zdarzeniach z przeszłości i wyborze dokonanym przez matkę." No właśnie! Też byłam tego ciekawa. Dlatego "Patchwork" trafił na moją półkę. Podobno nie czulibyśmy w życiu zawiedzenia, gdyby nie wygórowane oczekiwania. I tak chyba było ze mną - chciałam znacznie więcej od tej opowieści. A dostałam, jak pisze wydawca, mikro-formę, która dla mnie jest dopiero wstępem do całej historii. Nie żałuję, że przeczytałam, ale nie podejrzewam, żebym za pół roku pamiętała o czym była ta książka.
Moja ocena: 3,5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz