czwartek, 29 sierpnia 2013

Alice Munro "Miłość dobrej kobiety"

Autor: Alice Munro 
Tytuł: "Miłość dobrej kobiety"
Wydawnictwo W.A.B. 2013 
Jaka jest zaleta, że odkryłam Alice Munro tak późno i że to dopiero trzecia książka tej autorki jaką przeczytałam? Bardzo duża: przede mną jeszcze wiele opowieści i ogrom radości z obcowania z prozą tej kanadyjskiej pisarki. "Miłość dobrej kobiety" to osiem opowiadań, w których głównymi bohaterkami są oczywiście kobiety, ich nieoczywiste emocje, trudne, często zaskakujące wybory. Najbardziej w prozie Munro podoba mi się to, że fabuła rozwija się tak strasznie powoli, poznajemy dużo szczegółów, często kilka wątków, u mnie nawet czasami pojawia się myśl : po co ona o tym pisze. Podczas czytania wydaje się, że te luźne opowieści i treści poboczne prowadzą donikąd. Nic bardziej mylnego. Każde zdanie jest precyzyjnie zaplanowane, a autorka nie używa żadnych zbędnych słów. Wszystkie z pozoru nieistotne szczegóły schodzą się w pewnym momencie w całość i wprawiają czytelnika w zdumienie i zaskoczenie. Nieoczywistość tego co się za chwilę stanie, nieoczywistość bohaterów i ich wyborów decyduje o tym, że od opowiadań nie sposób się oderwać. 
Lektura na wolne, niespieszne popołudnie przy kawie. 


Moja ocena: 5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz