niedziela, 23 czerwca 2013

Alice Munro "Drogie życie"

Autor: Alice Munro
Tytuł: "Drogie życie"
Wydawnictwo Literackie Sp. z o.o. Kraków, 2013
Jeżeli lektura na wolną chwilę, niespieszne leniwe popołudnie i moment przyjemności przy filiżance kawy, to zdecydowanie polecam Alice Munro "Drogie życie". To zbiór 10 opowiadań, 10 różnych historii toczących się w powolnym tempie, gdzie czasami, wydawać by się mogło, nic się nie dzieje. A jednak każdorazowo czujemy się zaskoczeni zwrotem akcji, albo zakończeniem opowiadania. Bohaterki Alice Munro to kobiety wiodące spokojne, "ustabilizowane życie", bez pogoni za szalonymi przygodami czy awangardowymi rozrywkami. Ale ich różnorakie emocję, głęboko ukryte tęsknoty i pragnienia, tak świetnie opowiedziane przez Autorkę, powodują, że zaczynamy się zastanawiać czy to życie to na pewno jest takie idealne i do końca zaakceptowane. Alice Munro dodała też do zbioru 4 historie opowiadające o jej dorastaniu, o emocjach jakie jej wtedy w życiu towarzyszyły.
Świetną recenzję o tej książce napisał na swoim blogu: Jarosław Czechowicz:
Ja osobiście polecam. Sama przyjemność!

25.06.2013 

A dzisiaj w Gazecie Wyborczej w tekście Ignacego Karpowicza "Wojowniczka mówi: basta!" przeczytałam, że Alice Munro za "Drogie życie" dostała w ubiegły wtorek prestiżową kandyjską Trillium Book Award. Zapowiedziała też, że rezygnuje z pisania. Rozsmakowałam się w jej prozie. A że  "Drogie życie" to pierwsza książka tej autorki, którą przeczytałam, mam jeszcze trochę do nadrobienia, co mnie bardzo cieszy. Zwłaszcza, że niedługo wakacje i chwile leniwej przyjemności przy dobrej prozie jak najbardziej wskazane :-)
Moja ocena: 4.5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz